Nový rozměr hraní

, 4.10.2019

Počítačové hry začali vznikat zároveň s rozvojem technologii. Vůbec první takovou hrou byl dvourozměrný stolní tenis, „pong“. Měl podobu černého pole, rozděleného uprostřed svislou bílou čarou. A míček v podobě bílého kruhu se posouval podle toho, jak jste ho odrazili svojí „pálkou“ ovládanou pomocí vůbec prvního joysticku.
Jak docházelo k rozvoji technologii, tak se rozvíjeli i tehdejší počítačové hry. Další etapou byly arkádové hry, „arkády“, které měli podobu automatů, dnes si je můžete zahrát v různých hernách, které byli právě zaměřeny na tento druh her.
Muž s VR brýlemi
Mezi ty nejpopulárnější patřil legendární Pac-Man, Space Invaders, v češtině vesmírní vetřelci, kde jste bránili svoji rodnou zemi odstřelováním nepřátelských vesmírných lodí nebo populární bojová hra Mortal Kombat.
Na konci 20. století, na podzim roku 1993 kdy došlo k vydání hry s názvem Wolfenstein 3D, po té došlo k naprostému obratu herního světa. A to především proto, že byla dostupná jako shareware. A tím došlo ke zrodu úplně nového začátku. Další kultovní záležitostí byla střílečka DOOM, který byl uveden na trh v zimě toho roku. Tato hra se stala během chvíle takřka legendární, objevovali se v ní, do té doby neznáme prvky, jako osvětlení a mnoho jiných nových grafických vylepšení.
stará arkáda Pac-Man
Nicméně to není jediný důvod, proč se tato hra zapsal do dějin. Hlavním důvodem byla možnost vést bitvy pomocí sítě. To všechno ještě umocnil, rozmach a zdokonalení WWW sítě tak zvaného World Wide Webu. 
Svět byl uchvácen třetím rozměrem nových her a začal závod o vytváření lepších a lepších her. Nové možnosti, které poskytovali především nové grafické komponenty, vedli ke vznikům nejrůznějších herních titulů.
Dnes dochází k rozvoji čtvrtého rozměru a to prostřednictvím VR technologií, které ovládáme částmi svého těla. Kde leží hranice lidské vynalézavosti zatím, není ještě známo.