V tomto článku porovnám klasické startéry z první generace, tedy Bulbasaura, Charmandera, Squirtla a Pikachu ze dvou hledisek. Prvním je jeho užitečnost v průběhu základního příběhu hry. Druhým potom je využití v soutěžním hraní.

 figurka Bulbasaura

Bulbasaur.

Již od začátku travní a jedový typ, má výhodu proti prvním čtyřem stadionům (kamenný, vodní, elektrický, travní), dále potom proti osmému (zemní). Problémy má s psychickým a ohnivým stadionem, částečně také s jedovým.

 

Jako většina travních pokémonů se specializuje v dávání statusů soupeři (spánek, otrava, paralýza,…), zatímco jim pomalu ubírá životy. Pro příběh je tedy poměrně vhodným startérem, avšak je třeba mít na paměti, že silnější útoky se učí až později.

 figurka Squirtla

Pokud jde o soutěžní hraní, zde je bohužel jeho jedový typ velkou překážkou. Dává mu totiž slabinu vůči psychickým útokům, a to se v této generaci, kde svou silou psychičtí pokémoni jako Starmie a Slowbro dominují, příliš necení. Pro soutěžního hráče bych ho nedoporučila.

 

Charmander

Pravděpodobně nejpopulárnější startér, začíná jako ohnivý pokémon, aby se z něj nakonec stal ohnivý/létající typ. Slabinu má bohužel hned proti prvním dvěma stadionům (kamennému a vodnímu). Výhodu má proti travnímu a částečně i jedovému stadionu, neboť zde používají i broučí/jedové pokémony, jako je Venomoth.

 

Jeho specialitou jsou rychlost a síla, ovšem za cenu nižších životů a obrany. Cílem je zasáhnout soupeře rychle a tvrdě dřív, než zasáhne vás. Pro příběh se jedná, minimálně do začátku, o pravděpodobně nejhoršího startéra.

 figurka Charmandera

V soutěžním hraní bohužel příliš nezáří. Je to dáno jeho ohnivým/létajícím typem, který mu sice poskytuje imunitu vůči zemním útokům, ale dává mu slabost vůči elektrice a dvojnásobnou slabinu proti kamenným útokům. A vzhledem k tomu, že pokémoni jako Rhydon a Golem jsou poměrně běžní, není právě nejlepší volbou. Přesto je, co se soutěžního hraní týče, lepší než Bulbasaur.

 

Squirtle

Squirtle zůstává po celou dobu čistě vodním typem. To mu dává výhodu vůči prvnímu stadionu, poměrnou výhodu vůči druhému (vodní útoky na něj nejsou příliš efektivní) a slabost vůči třetímu a čtvrtému. Výhodu má potom i proti ohnivému stadionu.

 

Jeho rolí je být tank, tedy být schopný vydržet několik zásahů, zatímco soupeře zlikviduje silnými vodními útoky. Je to nejlepší startér, co se příběhu týče.

 

Bohužel, ani Squirtle nemá v soutěžním hraní na růžích ustláno. Jeho čistě vodní typ, který mu v příběhu pomáhá, ho paradoxně zde drží zpátky. Zde totiž z vodních pokémonů dominují ti, kteří jsou zároveň psychičtí, tedy Starmie a Slowbro.

 

Pikachu

 

Jedná se o čistě elektrický typ. K němu jen krátce: v Yellow verzi se nemůže vyvinout v silnějšího Raichu. Rada je jediná: nepoužívejte ho, vyměňte ho co nejdřív za jiného, schopnějšího pokémona.

 

Co se soutěžního hraní týče: ta samá rada. Je prostě příliš slabý.

 

Tak, to by bylo zhodnocení původních startérů. A kterého si vyberete vy?